072-2709900

פיתוח אתר אינטרנט

תהליך בניית אתר, פיתוח אתר אינטרנט, קידום אתר אינטרנט

קוד פתוח או קוד סגור? אתר תבנית או אתר בהתאמה אישית? פיתוח אתר הוא השלב שבו מתרחש הקסם. במסגרת פיתוח אתר, אפיון ועיצוב הופכים למציאות און-ליין. רוצים לדעת עוד? 

פיתוח אתר אינטרנט הוא השלב המקצועי והטכני אשר במהלכו אנחנו הופכים את האתר שלכם למציאות און-ליין. מסע אשר התחיל עם אפיון, ונמשך עם תהליך מורכב של עיצוב, מגיע כעת למקום שבו מתרחש הקסם. בכדי להבין כיצד עובד פיתוח אתר, בואו נסביר בקצרה שני מושגים מרכזיים אשר חשוב שתכירו – קוד פתוח וקוד סגור. הבחירה בסוג הקוד מאחורי האתר יכולה להשפיע הן על עלות הפרויקט והן על תכונותיו של האתר בפועל.

קוד סגור הוא סביבת עבודה א

שר מוקמת על ידי חברה לבניית אתרים ואיננה מאפשרת שינויים או עדכונים באופן עצמאי, אלא על בסיס שירות לקוחות. לעומת זאת, קוד פתוח הוא תוכנה אשר קוד המקור שלה נגיש וחופשי לשימוש לצורך הפצה מחודשת ועריכת שינויים. פיתוח אתר אינטרנט בקוד פתוח מבוסס על סביבת עבודה דינאמית אשר מתכנתים מכל העולם לוקחים חלק בקידומה ושדרוגה באופן קונסיסטנטי.

הבחירה בין שתי סביבות העבודה הללו קשורה בראש ובראשונה לאתר הספציפי אשר עומד על הפרק. מערכות אלה (קוד פתוח וקוד סגור) נהנות מחסרונות ויתרונות. בחברת BooYa, נשמח לייעץ לכם על סביבת העבודה המתאימה לכם ביותר. זאת, על בסיס אפיון אתר ממוקד ובהתאם לשיקולים נוספים כגון שימושיות, נגישות, תחזוקה שוטפת וכדומה.

חשוב להזכיר, פיתוח אתר אינטרנט חייב לתת מענה לשלושה גורמים עיקריים – בעל האתר (אתם), הגולשים (קהל היעד שלכם), ומנוע החיפוש (הסביבה בה האתר פועל). זהו מעין משולש זהב אשר שומר על איזונו רק כאשר כל אחד מקודקודיו מקבל את היחס הראוי. אי לכך, גם במסגרת פיתוח אתר, נשים לב לפרמטרים השונים אשר משפיעים על איזונו של משולש הכוחות.

תרשים המשולש

פיתוח אתר אינטרנט בקוד סגור – יתרונות וחסרונות

פיתוח אתר אינטרנט בקוד סגור הוא מהלך אשר במסגרתו האתר מורכב על מערכת ניהול שפותחה על ידי חברת בניית אתרים. המערכת מתאימה באופן מושלם לאתר הספציפי והיא יכולה להיבנות על פי צרכים מדויקים. עם זאת, כל שינוי במערכת נעשה על בסיס שירות הלקוחות של החברה ולא באופן עצמאי. ל

הלן סקירה קצרה של יתרונות וחסרונות פיתוח אתר בקוד סגור:

יתרונות:

  1. אבטחת מידע – קוד סגור מעניק לבעל האתר "שקט נפשי" בכל הנוגע לסוגיות של אבטחת מידע. היות ואיש איננו יכול להיכנס למערכת מלבד הלקוח ו/או חברת בניית האתרים, זוהי אופציה נפלאה עבור מי שמחפש פיתוח אתרים בדרישות אבטחה גבוהות מהרגיל. עם זאת, חשוב להדגיש כי לא מדובר בהלכה למשה מסיני. ישנם גם אתרים מפורסמים כיום אשר פועלים על מערכת קוד פתוח למרות שיקולי אבטחה (כולל אתר סוכנות החלל האמריקאית, נאס"א, ואתר הבית הלבן).
  2. מענה למגוון רחב של דרישות – מערכת קוד סגור נבנית באופן ספציפי לצורכי האתר. אי לכך, ולמרות שסביבת עבודה בקוד פתוח יכולה כיום לתת מענה לכ-95% מהאתרים ברשת, ישנם תמיד אתרים הזקוקים ל"יחס אישי". למשל, אתרים מורכבים של חנויות ווירטואליות או פורטלים רחבי היקף הזקוקים למערכות פנימיות של ניהול תיקי לקוחות וכדומה.

חסרונות:

  1. התפתחות טכנולוגית – פיתוח אתרים בקוד סגור מקטין באופן משמעותי את הגמישות של בעל האתר בהתאם להתפתחויות טכנולוגיות. כידוע, סביבת האינטרנט היא דינאמית ומשתנה. אי לכך, מעת לעת, עולה צורך לעדכן את סביבת העבודה של האתר ומערכת הניהול שעומדת מאחוריו. בניגוד לסביבת עבודה בקוד פתוח, מערכת קוד סגור תלויה בזמינות המתכנתים של החברה שהקימה את המערכת. לא אחת, מתכנתים אלה אינם מצליחים לעמוד בקצב השינויים והאתר עלול לסבול מהתיישנות.
  2. עלויות – בדומה לכל פרמטר אשר מעוצב באופן אישי ופרטני, גם הקמת אתר אינטרנט בקוד סגור מגדילה באופן משמעותי את עלויות הפרויקט. על פי רוב, מדובר בהתייקרות בשיעור של מאות אחוזים.
  3. תלות בחברה המקימה – מערכת קוד סגור היא מערכת שפותחה על ידי החברה אשר בנתה את האתר. אי לכך, התלות של הלקוח בחברה היא גדולה. במילים פשוטות, הלקוח איננו יכול לעבור מחברה לחברה מבלי לפגוע בפעילות האתר ובשירותים הקשורים לתפעולו השוטף.


פיתוח אתרים בקוד פתוח – יתרונות וחסרונות

פיתוח אתרים בקוד פתוח נחשב כיום למגמה המובילה בעולם מבחינת בניית אתרים. ואכן, יותר ויותר אתרים נבנים על בסיס מערכות מתקדמות של קוד פתוח. למעשה, אלו מערכות אשר מתכנתים מכל קצוות תבל פועלים בכדי לשפר ולשדרג אותן. אתרי אינטרנט בקוד פתוח נהנים משורה של יתרונות אשר הופכים אותם ליעילים, אפקטיביים ואטרקטיביים. בשל ההתפתחות הטכנולוגית המרשימה בתחום, גם פיתוח אתר אשר נראה לכאורה כמהלך שחייב להיעשות בהתאמה אישית, יכול להיות מבוסס על קוד פתוח. זאת, מבלי לפגוע כהוא זה בשליטה של בעל האתר, חוויית המשתמש והאלגוריתם של מנועי החיפוש.

יתרונות:

  1. עלויות – היות ומערכת קוד פתוח היא מערכת חינמית אשר חברת בנית האתר משתמשת בה ללא תכנות מצדה, העלויות עבור פיתוח אתר בסגנון זה הן אטרקטיביות ומתאימות לכל כיס.
  2. עיצוב – מערכות קוד פתוח מציעות מגוון רחב של אפשרויות מבחינת עיצוב אתר. אי לכך, כמעט לכל עיצוב שתחלמו עליו תוכלו למצוא פיתרון במערכת קוד פתוח אשר זמין עבורכם בקלות ובעלות אטרקטיבית.
  3. עדכונים ועמידה בדרישות קידום אתרים – מנועי החיפוש אשר אחראים בסופו של היום על מיקומו של האתר ברשת האינטרנט משתנים ללא הרף. היות ומערכת קוד פתוח מתפתחת על בסיס עבודתם השוטפת של מתכנתים מכל קצוות תבל, ניתן לעדכן את האתר באופן קונסיסטנטי.
  4. תקינות קוד לדפדפנים שונים – מערכת קוד פתוח מתאימה לכל הדפדפנים וגם כאשר יוצאות גרסאות חדשות ניתן בקלות לעדכן את האתר וליהנות מזמינות מיידית. זאת, בניגוד למערכת קוד סגור אשר דורשת במקרים אלה עבודת תכנות יקרה וסבוכה.
  5. פיתוח תמידי – מערכת קוד פתוח היא מערכת דינאמית אשר מתכנתים מכל העולם עובדים על פיתוחה התמידי. אם תבחרו במהלך של פיתוח אתר בסביבת עבודה של קוד פתוח תוכלו ליהנות מפרי עמלם של מתכנתים אלה.

חסרונות:

  1. חסרונה הגדול של מערכת קוד פתוח לעומת מערכת קוד סגור הוא בכל הנוגע לסוגיות של אבטחת מידע. עם זאת, כפי שצוין לעיל, אתרים מובילים בעולם, וגם כאלה אשר תלויים באבטחת מידע ברמה גבוהה (כגון הבית הלבן) פועלים כיום על בסיס קוד פתוח. למעשה, בזכות ההתפתחות הטכנולוגית של הקוד הפתוח, מדובר בחיסרון אשר איננו כה משמעותי.

אוקיי, החלטנו על סביבת עבודה, מה הלאה?

תהליך בניית אתר, פיתוח אתר אינטרנט, ממשק משתמש

לאחר שהחלטתם ביחד עם הצוות של BooYa על סביבת העבודה המתאימה לכם, אנחנו יכולים לפנות הלאה אל שלב פיתוח האתר. בדומה לתהליך העיצוב, גם במסגרת פיתוח אתר תוכלו לבחור בין אתר תבנית לבין אתר בהתאמה אישית (קוסטיום מייד). בעוד אתרי אינטרנט קוסטיום מייד מספקים לכם מענה ספציפי לדרישותיכם, אתרי תבנית מגבילים אתכם מעט מבחינת הפיתוח. אולם, חשוב להדגיש כי בחברת BooYa אנו מעמידים לרשותכם מגוון רחב של תבניות אשר ללא ספק תוכלנה לענות על 90% מהבקשות (ויותר מכך).

בנוסף, פיתוח אתר קסטיום מייד מייקר את עלויות הפרויקט באופן משמעותי. כמו כן, כאשר מדובר על אתר בהתאמה אישית, זמן הפיתוח ארוך יותר. מנגד, אתרי תבנית הם אתרים הזמינים עבורכם בעלות אטרקטיבית ובתוך זמן עבודה קצר. דהיינו, פיתוח אתר תבנית יכול להיעשות גם בלוח זמנים צפוף. אמנם ייתכן ותאלצו להתפשר על היבטים מסוימים, אך אין ספק שתחסכו הוצאות משמעותית בעלות פיתוח האתר. לא זו אף זו, גם באתרי תבנית ניתן לעשות שינויים מסוימים בהתאם למה שהוחלט במסגרת האפיון והעיצוב הגראפי.

 

פיתוח אתר אינטרנט עם BooYa – מקצוענות ויציר

בניית אתר אינטרנט היא תהליך מורכב אשר מתחיל עם אפיון ראשוני, ממשיך עם עיצוב ומתגבש לפיתוח. מעל הכל, חשוב תמיד לזכור שאתר אינטרנט אמור לעלות ברשת ולהתאים את עצמו כבר בשלב הראשון למנועי החיפוש. כפי שכבר הסברנו, בניית אתר אינטרנט מבוססת על משולש זהב אשר בקודקודיו נמצאים בעל האתר, הגולשים ומנועי החיפוש.

בכדי לרצות את כל הגורמים, מומלץ שלא להפקיד את פיתוח האתר בידי מפתחים שאינם מקצועיים. למשל, כאשר האלגוריתם של גוגל סורק את אתר האינטרנט שלכם, הוא בוחן היטב גם את הקוד אשר עומד מאחוריו. אי לכך, הצוות של BooYa מקפיד לכל אורך הדרך לשמור שאתר האינטרנט יהיה מותאם לכל הכללים מבחינת אופטימיזציה לגוגל.

במילים פשוטות, אם נמשיל זאת לבניית בית, חשוב שקבלן הביצוע יכין היטב את היסודות. ליקויי בנייה, כידוע, עלולים לעלות ביוקר. בחברת BooYa, אנו מספקים לכם מענה מקיף עבור פיתוח אתר בכל סביבת עבודה ומכל סוג. הכל, תוך כדי הקפדה עיקשת על הכללים והחוקים האינטרנטיים שיאפשרו לאתר לצמוח ולשגשג לאחר פיתוחו.