072-2709900

בניית אתר וורדפרס

ענף בניית אתרי האינטרנט עבר בשנים האחרונות מהפכה של ממש כאשר מערכות ניהול בקוד פתוח הפכו לפופולאריות יותר ויותר. אחת המערכות אשר מובילות את המגמה הזו, ואשר במידה מסוימת אחראית לפופולאריות הרבה של הטרנד שמאחורי בניית אתרי אינטרנט בקוד פתוח, היא מערכת הניהול וורדפרס.

חשוב לדעת, בניית אתר וורדפרסזוהי מערכת ניהול אשר החלה את דרכה כפלטפורמה לפיתוח בלוגים ומשמשת כיום לבניית אתרי אינטרנט ללא הבדלי דת, גזע וממשק משתמש גרפי. בניית אתרי וורדפרס היא פתרון מושלם לאתרי תדמית, אתרים עסקיים, אתרי תוכן, פורטלים, אתרי אמנות, אתרי סחר ווירטואלי, פורומים, ניוזלטרים, דפי נחיתה ועוד.

ובכן, לפני הכל – אם אתם מתלבטים לגבי בניית אתר וורדפרס, הנה כמה נתונים שכדאי שתכירו. וורדפרס היא מערכת הקוד הפתוח הפופולארית בעולם. למעשה, כ-61% מהאתרים אשר נבנים בקוד פתוח מבוססים על וורדפרס (ושתי המערכות "המתחרות", ג'ומלה ודרופל, מדשדשות מאחור עם 9% ו-5% מנתח השוק בהתאמה). לפי המגזין הכלכלי פורבס, באוגוסט 2012 פעלו ברחבי העולם כ-60 מיליון אתרי וורדפרס.

במילים פשוטות, עם הסטטיסטיקה אי אפשר להתווכח. הצלחתה של וורדפרס היא עובדה מוגמרת וכעת נותר להבין מדוע ולמה זה טוב גם עבורכם. על מנת לעשות קצת סדר בדברים, הנה כמה מהיתרונות הבולטים אשר עומדים מאחורי בניית אתר בוורדרפס.

מערכת קוד פתוח אשר מתפתחת כל הזמן – וורדפרס היא מערכת ניהול בקוד פתוח אשר עשרות אלפי מתכנתים מכל העולם עמלים על הרחבתה באופן שוטף. אי לכך, המערכת משתפרת ומשתדרגת כל הזמן. בהשוואה למערכות ניהול בקוד סגור, אשר מפותחות על ידי חברת בניית אתרים פרטית, אין ספק שקיים כאן פער אדיר מבחינת עוצמות הפיתוח והתכנות. מלבד עשרות אלפי תבניות (Themes) המתאימות לאתרי אינטרנט בנושאים מגוונים, וורדפרס מאפשרת הורדה של תוספים (Plugins) אשר מספקים מענה נקודתי לכל מטרה.

אין תלות בחברה המפתחת – בניית אתר וורדרפס היא בסופו של היום בניית אתר בקוד פתוח. לכן, הלקוח איננו כבול לחברה המפתחת ולאחר הקמת האתר הוא חופשי לצאת לדרכו ללא צורך בשירות לקוחות מספק ספציפי. מדובר ביתרון משמעותי מבחינת הלקוח שכן הוא יכול להפריד את תהליך בניית האתר מתחזוקתו השוטפת על בסיס מתכנתי וורדפרס עצמאיים הפעילים בשוק. כמו כן, פעמים רבות, מדריכים מקצועיים ברשת מספקים מענה לשאלות נפוצות ומאפשרים גם פתרון בעיות באופן עצמאי. וורדפרס היא מערכת נוחה לתפעול וידידותית למשתמש אשר ניתן להתנהל עמה בקלות ואף ללא ידע מוקדם.

חשוב לדעת, אתרי וורדפרסמצוינת לקידום אתרים – מנועי החיפוש מעודדים בניית אתרי אינטרנט בוורדפרס וזו כבר עובדה מוגמרת. הקוד מאחורי האתר נקי, פשוט ונוח לסריקה מצד העכבישים של Google. מנועי החיפוש יכולים בקלות ובמהירות לסרוק את האתר ולאנדקס אותו. באמצעות הכלים של מערכת וורדפרס ניתן כמובן לשלוט בכל הפרמטרים הרלבנטיים מבחינת קידום אתרים כגון מילות מפתח, תיאורי מטה, כותרות, אופטימיזציה, תגיות וכו'.

גמישות עיצובית – למרות שמדובר במערכת קוד פתוח, ולמרות שאתרי וורדפרס מבוססים על תבניות קבועות מראש, הגמישות העיצובית אשר עומדת לרשות הלקוח היא אדירה. ראשית, קיימות עשרות אלפי תבניות שונות לבניית אתרים בוורדרפס אשר מתאימות לאתרים מסוגים שונים (תדמית, חנות ווירטואלית, בלוג, אתרי אופנה, אתרי אמנים, מגזינים ועוד). שנית, התבניות מאפשרות עיצוב פנימי בהתאם לצרכי הלקוח תוך כדי משחק וגמישות רבה בהצבת האלמנטים השונים. במילים פשוטות, גם עשרה אתרים אשר מבוססים על אותה התבנית יהיו שונים זה מזה באופן ניכר. לא אחת, כלל לא תוכלו להבחין שהתבנית היא זהה.

האתר גדל ביחד עם העסק – בניית אתרי וורדפרס היא תהליך מודולארי. קרי, האתר יכול לגדול ביחד עם העסק וזאת תודות למערכת ניהול דינאמית המאפשרת שינויים תדירים באופן הצגת הדפים, יצירת עמודים חדשים, הקמת קטגוריות רלבנטיות, התקנת תוספים חדישים ועוד. למעשה, בניגוד לאתרי אינטרנט בקוד סגור, אשר כשמם כן הם, "סוגרים" את המרחב העתידי של האתר לגבולות גזרה ברורים, בניית אתרי וורדפרס מאפשר לאתר לגדול ביחד עם ההתפתחות העסקית.

התאמה רספונסיבית – אתרי וורדפרס הם אתרים רספונסיביים. דהיינו, האתרים מתממשקים באופן אוטומטי עם מכשירי קצה שונים שאינם מחשבים ביתיים. הגלישה באתר נוחה לתפעול עבור המשתמש גם מסמארטפונים, טאבלטים ואפילו טלוויזיות חכמות. בימינו, כאשר יותר ויותר גולשים בישראל נעזרים במכשירים אלה בכדי לצרוך שירותים ומוצרים באינטרנט, זהו יתרון אשר לא יסולא בפז.

איך בוחרים חברה לבניית אתרי וורדפרס?

כעת, עלינו לנפץ מיתוס והוא הקשר שבין מערכת קוד פתוח למושג "חינם". נכון, כל אחד יכול להוריד בחינם את וורדפרס ולהתחיל להקים לעצמו אתר אינטרנט באופן עצמאי. יתרה מזו, ניתן למצוא אין ספור מדריכים מקצועיים אשר מסייעים לכם להתקדם שלב אחד שלב. אולם, לא מדובר בעניין פשוט כלל וכלל. כל מי שיתנסה בחוויה יגלה מהר מאד שהמרחק בין בניית אתר וורדפרס לבד לבין אתר מקצועי לתפארת הוא רב. על מנת למקסם את מלוא יכולותיה של מערכת ניהול התוכן הנפלאה הזו, חשוב שהפרויקט יונח בידי חברה המכירה היטב את התחום. זאת ועוד, בניית אתרי אינטרנט בוורדפרס איננה מסתכמת בבחירת תבנית והעלאת תכנים (אגב, גם תבנית צריך לדעת לבחור…). הצלחתו של האתר טמונה רבות במכלול גורמים כגון אפיון מדויק של צרכי הלקוח, התחקות אחר קהלי היעד, הבנה של אופן איתור השירותים/המוצרים הספציפיים ברשת (מכל מכשיר קצה רלבנטי), ניסוח נכון של מסרים שיווקיים, התכתבות מלאה עם מנועי חיפוש, אופטימיזציה מושלמת, כתיבת תכנים מקצועית ועוד. בנוסף, ישנם אלמנטים "נסתרים" אשר יכולים להשפיע רבות על הצלחתו של האתר כגון שימוש נכון בתוספים שאינם מאטים את קצב הטעינה, אחסון אתר בשרתים מאובטחים ויציבים, יצירת תכנים טקסטואליים וויזואליים ברמה גבוהה, הזנת תוכן נכונה ותפעול שוטף.

חברת BooYa, אשר מתמחה בהקמת אתרי אינטרנט בוורדפרס, מספקת ללקוחותיה מזה למעלה מ-10 שנים פתרונות מתקדמים ואינטליגנטיים ליצירת נראות ווירטואלית. הצוות שלנו ב-BooYa מורכב ממפתחים, מעצבים, מנהלי פרויקטים, אנשי קופירייטינג, מומחי שיווק ועוד. הקמת אתר וורדפרס עם BooYa כוללת גם ניתוח מדוקדק ומהודק של צרכי העסק ואיתור קהלי היעד הרלבנטיים ביותר. למעשה, אנחנו לא מסתפקים בהקמת אתר אינטרנט וחשוב לנו שהעסק יראה תוצאות מהתהליך. תוצאות, קרי, גולשים שהופכים ללקוחות. רק שימוש נכון בפלטפורמת וורדרפס, תוך ניצול כל יתרונותיה השונים, יוכל להוביל אותנו אל הארץ המובטחת.